اخبار دنیای فناوری

اخبار دنیای فناوری
بایگانی

Haven ساده، اما نجات بخش

جمعه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۳:۴۰ ب.ظ

 Haven دستگاهی را عرضه کرده است که برخلاف دستگاه‌‌‌‌های دیگر نه از مایعات بلکه از موادی جامد برای خاموش کردن آتش استفاده می‌‌کند که به جای فعال شدن با دود، با گرمای ناشی از حرارت (رسیدن به دمای حدود ۶۰ درجه سانتیگراد) فعال می‌‌شوند.

هر یک از واحدهای Haven به یک پوشینه‌‌‌‌ی (capsule) حاوی مواد جامد مجهز است که در همراهی با یک واحد حسگر و البته یک پوشش معمولی که آن را به شکل یک واحد اطفای حریق معمولی نشان می‌‌دهد. نصب این دستگاه در سقف حدود ۵ دقیقه زمان می‌‌برد و کپسولی که بر روی آن نصب شده است می‌‌تواند تا ۱۰ سال بدون تعویض محتوا، خود را حفظ کند. تنها عنصری که نیاز به تعویض دارد باتری ۹ ولتی است که LED نشانگر وضعیت فشار را روشن نگه می‌‌دارد.

ماده‌‌‌‌ی خاموش کننده‌‌‌‌ای که درون کپسول Haven قرار گرفته است، ماده‌‌‌‌ی خشکی مشابه موادی است که در کپسول‌‌‌‌ها اطفای حریق معمولی به کار رفته است؛ با این تفاوت که در اینجا از میزان پرکننده‌‌‌‌ی کمتری در حدود ۱۰ درصد در مقایسه با ۴۰ درصد معمول بهره گرفته شده است. البته این ماده در صورت استفاده می‌‌تواند قدری افراد حاضر را دچار سوزش چشم یا ریه‌‌‌‌ها بکند؛ ولی اثرات به هیچ وجه دائمی نیستند.

havenfiresafety 2 91f25

شرکت سازنده‌‌‌‌ی این دستگاه پیشنهاد می‌‌کند این دستگاه در ارتفاع ۱.۲ متری مکان‌‌‌‌های پرخطری همچون اجاق‌‌‌‌های آشپزی نصب شود و آزمون‌‌‌‌های انجام شده نشان می‌‌دهند که این دستگاه می‌‌تواند اتاقی با ابعاد ۴.۹ در ۴.۹ متر را در صورت بروز آتش سوزی، خاموش کند.

برخلاف سامانه‌‌‌‌های معمولی مبتنی بر آب که پس از خاموش کردن آتش، به دلیل حجم آب به کار رفته مشکلات زیادی را برای وسایل حاضر در محل پدید می‌‌آورند، محتویات خشک سامانه Haven را می‌‌توان به کمک یک جاروبرقی معمولی جمع کرد(شاید یکی از کاربردهای ربات اطلس اینجا باشد!).

در صورتی که فشار کپسول پس از آزاد شدن مواد یا در اثر گذشت زمان کاهش پیدا کرده باشد، این مورد به وسیله‌‌‌‌ی LED به شما اطلاع داده می‌‌شود و شما می‌‌توانید با قیمتی کمتر از یک محصول جدید، کپسول را مجدد پر کنید. هر یک از این واحد‌‌‌‌های خاموش کننده، حدود ۳.۵ کیلوگرم وزن دارند و می‌‌توان آن‌‌‌‌ها را از طریق وبسایت شرکت سازنده با قیمت ۱۹۰ دلار سفارش داد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
افزایش بازدید سایت