اخبار دنیای فناوری

اخبار دنیای فناوری
بایگانی

سونی ساعاتی پیش نسل جدید دوربین بدون آینه خود را با نام A6300 معرفی کرد. این دوربین جدید از وجود یک سنسور ۲۴.۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که قادر است ویدیو‌هایی با رزولوشن 4K را نیز ثبت کند. براساس اطلاعات ارائه شده قیمت این دوربین ۱٫۰۰۰ دلار تعیین شده که البته با انتخاب یک لنز ۱۶-۵۰ میلی متری باید ۱۵۰ دلار بیشتر پرداخت کرد. سونی محصول جدید خود را ماه مارس روانه‌ی بازار خواهد کرد. دوربین بدون آینه جدید سونی از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز ۴۲۵ نقطه‌ای بهره می‌برد که از این‌رو این محصول را قادر می‌کند تا در کمتر از ۰.۰۵ ثانیه روی سوژه‌ی مورد نظر فوکوس کند. با توجه به سرعت بالا در فوکوس، سونی این دوربین را دارای سریع‌ترین سرعت فوکوس خودکار معرفی کرده است.

A6300 را باید نسخه‌ای کوچک شده از A6000 خواند. بدنه‌ی فشرده‌ی این دوربین دوربین‌های کامپکت سری RX 100 را در ذهن تداعی می‌کند.

دوربین بدون آینه سونی

همانطور که اشاره کردیم این دوربین نیز همچون سایر دوربین‌های بدون آینه سونی با ویژگی فیلمبرداری با رزولوشن 4K معرفی شده است، با این تفاوت که در این نسخه تمام پیکسل‌ها مورد استفاده قرار گرفته و خبری از ترکیب پیکسل‌ها نیست. نرخ ثبت ویدیو‌های 4K در این دوربین ۱۰۰ مگابیت در هر ثانیه است. دوربین جدید سونی همچنین قادر است ویدیو‌ها با رزولوشن فول اچ‌دی را نیز با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه ثبت کند که از این‌رو کاربران قادر خواهند بود تا ویدیو‌هایی اسلوموشن را با سرعت بسیار پایین تهیه کنند. همچنین باید به قابلیت ثبت ویدیو با ویژگی S-Log Gamma اشاره کرد که در بین فیلمبرداران از محبوبیت بالایی برخوردار است.

ژاپنی‌ها در کنار این دوربین، سری لنز‌های جدیدی را برای استفاده در A6300 و همچنین سایر دوربین‌های فول فریم بدون آینه معرفی کرد. از جمله‌ی این لنز‌ها که تحت برند G Master معرفی شده‌اند باید به لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری با دیافراگم f/2.8 در کنار لنز ۸۵ میلی متری با دیافراگم f/1.4 و ۲۰۰-۷۰ میلی متری با دیافرگام f/2.8 اشاره کرد. این لنز‌ها برای استفاده توسط عکاسان حرفه‌ای تهیه شده است. البته باید به این موضوع اشاره کرده که قیمت این لنز‌ها ارزان نبوده و دو لنز اول به ترتیب با قیمت ۲٫۲۰۰ و ۱٫۸۰۰ دلار روانه‌ی بازار خواهند شد.

A6000 زمانی عنوان بهترین دوربین بدون آینه سونی را در اختیار داشت، اما بروزرسانی متعدد ارائه شده برای a7 و RX100 باعث شد تا این دوربین چندان در خور توجه نباشد. حال به نظر می‌رسد سونی با ارائه‌ی A6300 بتواند نظر مخاطبان و علاقمندان را به سوی خود جلب کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
افزایش بازدید سایت